Cauta piese dezmembrate
INAPOI
Afla ACUM care sunt simptomele cutiei automate defecte si cum poti rezolva asta
 
Vizualizari: 222
Afla ACUM care sunt simptomele cutiei automate defecte si cum poti rezolva asta Dezmembrari-hyundai.ro

Top simptome si cauze ale unei masini care are cutia automata defecta

Care sunt simptomele unei cutii de viteze automate defecta?

O masina automata care are cutia de viteze defecta este foarte periculoasa atat pentru sofer si pasageri, cat si pentru pietoni si persoanele aflate in alte autovehicule. O astfel de defectiune influenteaza foarte mult controlul pe care conducatorul auto il are asupra automobilului. Exista mai multe simptome pe care masina incepe sa ti le prezinte cand cutia sa de viteze este defecta, printre acestea numarandu-se:

1.Daca nu exista probleme in zona rotilor, la nivelul componentelor lor, insa in timpul mersului sunt resimtite vibratii, chiar daca pare ca functioneaza perfect normal cutia de viteze, este nevoie de o vizita la un service auto.

2.Daca din directia cutiei de viteze se aude un zgomot metalic, a carui intensitate creste, accentuandu-se in momentul accelerarii, este recomandat de catre specialistii din domeniu sa apelezi la profesionisti pentru o verificare a cutiei de viteze. Acest simptom apare datorita convertorului de cuplu ce ofera mai multa rezonanta sonora, amplificand zgomotele date de frecarea mecanica datorata uzurilor excesive ale unor parti din constructia cutiei hidrante.

3.Daca valorile acului turometrului prezinta fluctuatii la relanti, pe timpul a aproximativ 200 de rotatii, apare posibilitatea ca la nivelul convertizorului auto sa existe o defectiune. Acest simptom poate fi observat doar in cazul cutiilor de viteze automate.

4.La viteze mici sau medii (aproximativ 60 – 70 km/ora), incep sa apara anumite “oscilatii” specifice defectiunii cutiei de viteze. Ele se accentueaza odata cu trecerea timpului si in majoritatea cazurilor sunt intalnite la autovehiculele ce au cutiile automate de tipul ZF 6hp21 ori 6hp26, acestea intalnindu-se predominant la modelele marca:

- Audi;
- BMW;
- Land Rover;
- Mercedes;
- Fiat.

    Daca masina nu porneste de pe loc nici nu raspunde corect la comenzi, in timp ce merge in fata, nici in marsarier, indiferent de pozitia manetei de viteza, principala cauza poate fi defectarea convertizatorului auto.
    Ai mare grija la opririle voite (semafoare, treceri de pietoni, etc.), deoarece oricat de vigilent esti, avand probleme la cutia de viteze, acestea pot oferi masinii tendinta de a pleca fortat in fata, chiar daca pedala de frana este apasata (in modul Neutral).
    Daca intr-o treapta superioara (+3) accelerati deodata pentru a depasi un autovehicul sau folositi “kick down” (apasarea brusca si ferma a acceleratiei) masina are tendinta de a pierde cuplarea la motor, exista posibilitatea ca fara o reparatie imediata, convertorul sa fie distrus complet.
    Daca automobilul functioneaza perfect cand este “rece”, dar pleaca greu de pe loc cand este “incalzit”, este nevoie de o revizie la un service acreditat pentru a determina cauza acestei situatii neplacute.
    Daca dinspre cutia de viteze la relanti se aud “bolboroseli”, este nevoie de un control de catre profesionisti a convertizatorului auto deoarece, acest zgomot este cauzat de infiltrarea aerului in incinta sa, pierzandu-se presiune in cutia de viteze si conducand in timp la defectarea liniei hidraulice.
    Desi mirosul de ars, de suprasolicitare, nu este niciodata un semn bun, in cazul resimtirii acestuia in interiorul masinii este cu atat mai grav. Exista mai multe cauze posibile pentru care acesta se poate resimti, insa cel mai comun motiv este supraincalzirea lichidului transmisiei. Pentru remedierea acestei situatii este suficient sa duci masina la service, fara a face nicio amanare, nici macar pentru o zi!
    Bordul masinilor este prevazut cu o afisare speciala atunci cand masina nu poate performa la capacitati maxime. In functie de lumina sau mesajul pe care ti le semnaleaza autovehiculul.
    Daca masina ta, care are cutie de viteze automata, decide sa schimbe viteza fara niciun motiv rational, sansele ca aceasta sa se fi defectat sunt foarte mari. Pentru a evita incidente neplacute, incearca sa ii faci o verificare la service in cel mai scurt timp.

Care sunt cauzele defectarii cutiei de viteze automate?

    Folosirea unui ulei hidraulic care nu este recomandat de catre producator;
    Amanarea reviziilor si neglijarea sanatatii autovehiculului;
    Apelarea la service-uri auto de o calitate slaba ori neacreditate si bazarea pe sfaturile unor persoane neavizate;
    Folosirea incorecta a “kick down”-ului (apasarea brusca a pedalei de acceleratie);
    Utilizarea masinii desi prezinta simptome de defectiune;
    Interventie din partea unei persoane neautorizate, neinformate, la sistemele de guvernare ale masinii, precum:
        - electrovalvele pentru aplicari;
        - calculatorul cutiei de viteze;
        - montarea unor componente, inadecvate sau defecte;
        - pornirea prin clesti de curent;
        - inversarea celor doi poli de curent ai bateriei;
    Neglijarea repercursiunilor unor mici accidente, precum pierderile de ulei, datorate unor incidente precum lovirea radiatorului care raceste sau a unor fisuri la acesta;
    Suprasolicitarea automobilului prin tractarea unor greutati prea mari sau conducerea sa in conditii meteo nefavorabile si mult prea dure pentru el;
    Adaptarea incorecta a rapoartelor de tip 4×4 pe terenuri off-road, a conditiilor de rulare – in astfel de situatii, cutia de viteze si convertorul sunt legate direct de cutia de transfer;
    Neglijarea sistemului instalatiei electrice a masinii, in mod special dupa un accident auto – acestea pot conduce la erori ale calculatorului cutiei de viteze, avand ca repercursiune distrugerea acesteia;
    Amestecarea uleiului cu apa din neglijenta, prin patrunderea apei in interiorul cutiei de viteze prin sistemul de racire comun, formand un lichid de culoare asemanatoare laptelui cu cacao, pierzandu-si proprietatile – apa si uleiul trebuie separate foarte bine, fara a exista fisuri sau posibilitatea ca cele doua lichide sa se amestece, astfel incat sa se evite distrugerea in proportie de peste 80% a componentelor.

Afla simptomele bobinei de inductie defecte, cauzele si cum le identifici usor
Acest site foloseste cookie-uri. Continuarea navigarii pe acest site implica acceptarea termenilor si conditiilor de utilizare. Sunt de acord.